Subject: Ed: Reisimine ja ravimid
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jul 2024 15:29:13 +0300

Tere, Helen!

Saadan Ravimiameti järelevalve osakonna juhataja Liis Prii vastused. Pildi 
leiate samuti manusest.

Parimate soovidega
Carmen Katariina Sikk
Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Saatja: Helen Kannus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 2. juuli 2024 15:52
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Re: Reisimine ja ravimid

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Suur tänu kiire vastuse eest!

Minu küsimused oleksid järgmised:
- Milline on Teie hinnangul eestlaste üleüldine teadlikkus ravimitega 
reisimisest? Kas erinevate dokumentide vajalikkuse ja teiste oluliste 
detailidega osatakse reisimisel arvestada või tuleb selle kohta sageli 
päringuid/küsimusi?
- Millised on kõige olulisemad põhitõed, mida tuleks retseptiravimitega 
reisimisel arvestada: millised dokumendid peaksid reisimisel kindlasti 
kaasas olema? Millistel juhtudel läheb tarvis perearsti, millal Schengeni, 
millistel juhtudel Ravimiameti luba?
- Millised piirangud või keelu/karistuse võib sihtriik kehtestada, kui 
inimesel pole kaasas ravimite kasutamisega seotud dokumente, s.t teisisõnu: 
miks ikkagi on vastava dokumendi olemasolu väga olulise tähtsusega?
- Kas ja kuivõrd erinevad reeglid/nõuded selliste retseptiravimite puhul, 
mis ei ole tablett- või kapselkujul, vaid manustatakse näiteks pensüstlaga 
(diabeedipatsiendid) või inhaleeritult (astmapatsiendid)? Kas leidub 
retseptiravimeid, mis vajavad kindlasti eriluba (nt radiojoodravi)?
- Millised erisused puudutavad psühhotroopseid ja narkootilisi ravimeid: 
millistesse riikidesse või millistel patsientidel tuleks kindlasti veenduda, 
et nad ikka tohivad sinna reisida?
- Mida soovitaksite omalt poolt panna südamele inimestele, kes planeerivad 
reisi, kuid läbivad hetkel ravikuuri?

Kui Teil on jagada vastava spetsialisti fotot, siis saame kindlasti artiklis 
ka seda kasutada.
Kas jõuaksite vastused saata 8. juuliks?

Heade soovidega
Helen Kannus

Kontakt Carmen Katariina Sikk (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 2. 
juuli 2024 kell 14:42:
Tere!

Aitäh kirja eest! Rōōmuga vastame reisimist puudutavatele küsimustele ning 
jagame infot.

Parimat
Katariina

On 2. Jul 2024, at 14:33, Helen Kannus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Carmen Katariina!

Kirjutan sulle Tervisegeeniuse portaalist seoses targa patsiendi blogiga 
<https://tervise.geenius.ee/blogi/targa-patsiendi-blogi/> , mida kureerib 
Roche ning kuhu kirjutan igakuiselt artikleid erinevatel teadlikkust 
tõstvatel teemadel. Kuna suvi on puhkuse kõrghooaeg, sooviksime juulis 
rääkida lähemalt ravimitega reisimisest, s.t millised piirangud millistele 
ravimitele kehtivad ning kuidas tuleks end reisiks ette valmistada. Artikli 
eesmärk oleks eestlaste ravimi- ja terviseteadlikkust parandada ning tuua 
välja kõige olulisemad põhimõtted, millega reisimisel arvestada tuleb.

Sellega seoses uurin, kas keegi Ravimiametist oleks nõus vastama paarile 
küsimusele. Võin küsimused saata e-kirjaga ning enne loo avaldamist saab 
artikli kindlasti ka üle vaadata.

Jään vastust huviga ootama!

Heade soovidega
Helen Kannus
vastutav toimetaja
Geenius Meedia
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5561 1474

-- 
Heade soovidega
Helen Kannus
vastutav toimetaja
Geenius Meedia
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5561 1474

-- 
Heade soovidega
Helen Kannus
vastutav toimetaja
Geenius Meedia
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
+372 5561 1474